Specialhotels.nl
Hotels met een verhaal
Home > FAQ

Veelgestelde vragen

  1. Wat is het prijsniveau?
  2. Hoe verloopt de betaling?
  3. Is het wel veilig om mijn creditcardnummer aan specialhotels.nl via het internet door te geven?
  4. Is mijn reservering gelijk definitief of moet ik wachten op een bevestiging van het hotel?
  5. Wat zijn de condities als ik mijn reservering moet annuleren?
  6. Wat zijn de condities als ik mijn reservering moet wijzigen?
  7. Ontvang ik reispapieren en een routesuggestie?
  8. Als er ter plaatse iets niet naar mijn zin is, wat doe ik dan?
  9. Zijn er ook hotels die rolstoeltoegankelijk zijn?
  10. Zijn kinderen welkom in de ‘special hotels’?
  11. Zijn huisdieren welkom in de ‘special hotels’?
  12. Kan ik meerdere kamers tegelijkertijd boeken?
Wat is het prijsniveau?
Specialhotels.nl biedt sfeervolle en romantische accommodaties in alle prijsklassen; de prijzen variëren van € 25,- tot ca. € 300,- per persoon per nacht. Daarnaast biedt Specialhotels aantrekkelijke en voordelige arrangementen aan zowel in het weekend als doordeweeks.


Hoe verloopt de betaling?
Bij uw boeking geeft u uw creditcardgegevens op ter garantie van uw reservering. U betaalt echter gewoon ter plaatse. Bij de meeste accommodaties is het tevens mogelijk om te kiezen voor een vooruitbetaling. Op uw reserveringsbevestiging staat met welke betaalmiddelen u kunt betalen bij de door u geboekte accommodatie.


Is het wel veilig om mijn creditcardnummer aan specialhotels.nl via het internet door te geven?
Ja, dat is veilig. Wij hebben een beveiligd systeem dat de veiligheid garandeert. Daarnaast kunt u onrechtmatig gemaakte betalingen altijd claimen bij uw creditcardmaatschappij en dan moet de verkopende partij bewijzen dat de betaling rechtmatig was.


Is mijn reservering gelijk definitief of moet ik wachten op een bevestiging van het hotel?
De hotels van specialhotels.nl houden zelf hun kamerbeschikbaarheid in het systeem bij. Dus uw reservering is definitief zodra u van ons een e-mail heeft ontvangen met de bevestiging en samenvatting van uw reservering. Deze ontvangt u per omgaande. Let op: Als u binnen een half uur geen e-mail ontvangen hebt, controleer dan uw map ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn, neem dan direct contact op via info@specialhotels.nl.


Wat zijn de condities als ik mijn reservering moet annuleren?
Omdat uw reservering gelijk definitief is en direct aan de hotelier wordt bevestigd, bent u gebonden aan annuleringsvoorwaarden als u onverhoopt uw reservering moet afzeggen. Wij hanteren de annuleringsvoorwaarden van de betreffende accommodatie.

In het algemeen hanteren de hotels de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH). De annuleringsvoorwaarden die betrekking hebben op de UVH zijn als volgt:

Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant niet gehouden enig bedrag aan het hotelbedrijf te betalen.

Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 15% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

Bij annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum is de klant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.


Wat zijn de condities als ik mijn reservering moet wijzigen?
Dan vragen wij u ons zo snel mogelijk te mailen (info@specialhotels.nl) , dan bekijken we samen met het hotel of wij aan uw wensen kunnen voldoen.


Ontvang ik reispapieren en een routesuggestie?
De bevestiging die u van ons per e-mail ontvangt is uw bewijs van reservering. Op dit bewijs staat ook de routesuggestie naar uw hotel. Het is dus raadzaam om de bevestiging te printen en mee te nemen naar uw verblijf.


Als er ter plaatse iets niet naar mijn zin is, wat doe ik dan?
U bespreekt dat het beste eerst met de receptie en/of met de eigenaar van het hotel. Onze hoteliers zullen er alles aan doen om het u naar de zin te maken, in alle redelijkheid. Mocht u er onverhoopt niet samen uitkomen dan zal de hotelier telefonisch contact opnemen met Specialhotels.nl en kunnen we samen naar een oplossing zoeken die u tevreden stemt. Wij vinden service en persoonlijke aandacht tijdens uw vakantie met Specialhotels.nl uitermate belangrijk. Schroom daarom ook niet om na uw verblijf ons te laten weten wat u van uw verblijf in het ‘special’ hotel vond.


Zijn er ook hotels die rolstoeltoegankelijk zijn?
Wij vinden het belangrijk dat iedereen die een bijzondere hotel of B&B zoekt, een mooie accommodatie kan vinden binnen het Specialhotels aanbod. Daarom zijn er een aantal Special hotels met kamers die toegankelijk zijn voor mensen die minder mobiel zijn. Ook zijn er mooie hotels die extra zorg kunnen bieden. Selecteer hiervoor in het menu het thema “Voorzieningen voor mindervaliden”. Voor aanvullende informatie kunt u altijd contact opnemen.


Zijn kinderen welkom in de ‘special hotels’?
Natuurlijk zijn kinderen welkom, maar de meeste hotels zijn er niet speciaal op ingericht. Bij elk hotel kunt u zien of er extra bedden op de kamers kunnen worden bijgeplaatst en of er een speelplaats/ruimte is.


Zijn huisdieren welkom in de ‘special hotels’?
Op de hoofdpagina kunt u kiezen voor "Huisdieren toegestaan". U ziet dan alle hotels waar huisdieren welkom zijn en de eventuele extra kosten die hiervoor gelden.


Kan ik meerdere kamers tegelijkertijd boeken?
Per boeking kunt u één kamer of één arrangement boeken. Voor het boeken van meerdere kamers of arrangementen kunt u contact opnemen met info@specialhotels.nl, of meerdere boekingen maken. Er worden geen reserveringskosten berekend.