Specialhotels.nl
Hotels met een verhaal
Heb je vragen? Mail info@specialhotels.nl
Heb je vragen? Mail info@specialhotels.nl
Home > Media > Stijgende vraag van consument naar luxe en bijzondere vakantieverblijven

Goede Zaken

Stijgende vraag van consument naar luxe en bijzondere vakantieverblijven

Dany Hanusch (links) en Nicole, een van haar medewerkers Met wekelijks circa 90.000 viewers en tussen de 10- en 15.000 unieke bezoekers blijkt de boekingssite van Specialhotels een schot in de roos. Op de eerste etage van een Haarlems grachtenpand bekijkt oprichtster Dany Hanusch samen met haar medewerkers de aanvragen en boekingen. Al zeven jaar handhaaft deze site zich tussen het steeds grotere aanbod van hotelsites waar mensen die romantische weekendjes weg willen, het hotel van hun keuze kunnen boeken. Een opmerkelijke prestatie.
Dany Hanusch, bedenker en oprichter van de site, komt aan haar adressen via tips, het kijken naar reisprogramma’s en het lezen van tijdschriften en vakbladen. “ Ik heb in de loop van de jaren ongeveer 90 adressen geselecteerd. Luxe en speciaal hoeft niet duur te zijn. In ons bestand zit bijvoorbeeld een geweldig Bed & Breakfast-adres op het Utrechtse platteland voor € 35,-p.p. incl. ontbijt met streekgerechten. Als je daar zit, wil je nooit meer weg. Ik verplicht me met deze site de mensen waar voor hun geld te bieden. Ik bezoek mijn adressen daarom zelf en ik vraag de mensen die bij ons geboekt hebben via een enquête om een reactie. Die wordt door 60 % van onze klanten ingevuld geretourneerd. Luisteren naar de klant vind ik belangrijk. Als ze één keer geboekt hebben, hoop ik als ondernemer dat er nog meer volgen. Dat betekent service aan de voor- en de achterkant.”

Geen last van crisis
De economische crisis van de voorbije jaren is geheel aan www.specialhotels.nl voorbij gegaan meldt Dany Hanusch. “Bijzondere hotels hebben weinig tot geen last van de crisis gehad. Dat hoor ik ook van collega’s. De zakenhotels hebben echter wel een flinke veer moeten laten. Wij profiteren van het feit dat er minder verre reizen worden gemaakt. Het alternatief is onder meer een luxe onderkomen in eigen land. Zeker het verblijf in Bed & Breakfast adressen heeft in Nederland een enorme vlucht genomen. Net als kamperen in een luxe uitgeruste tent. Daarnaast ontdekken steeds meer ouderen internet en het digitaal boeken van korte of lange vakanties. In deze tijd moet je als ondernemer in de toeristenindustrie je creativiteit tonen, laten zien dat je voortdurend met je product bezig bent. Dat is belangrijk.”